VENTİL GÖVDESİ
Pompanın üst kısmındaki ventil gövdesi bronz burçlu üst yatağı ve çıkış ağzını ihtiva eder. Aynı zamanda bünyesindeki yaylı ve sızdırmaz bir kapak sayesinde geri tepme ventili olarak vazife görür.
POMPA GÖVDESİ
Motor üzerine bağlanan pompa, emiş ağzı ile ventil gövdesi arasında üst üste dizilen pompa kademelerini, paslanmaz çelikten imal edilmiştir. Özel kaplinle birbirlerine bağlanmaları suretiyle meydana gelmiştir. Kademeler dökme demirden imal edilmiştir.
FAN
Her kademede bir adet bulunan fan 6202, 6203, 6306, 6308, 8310, 8415 tipi pompalarımızda yüksek aşınma mukavemetine sahip, cam elyaflı özel termo-plastik malzemeden, 6310,6415,8525, 8535,8545,10650 ve 10870 tipi pompalarda ise (GGG40) sfero döküm olarak imal edilmektedir, isteğe bağlı bronz olarak da imal edilmektedir.
DİFÜZÖR
Kademeler arasında suyun uygun şekilde nakledilmesini sağlayan difüzörler 6202, 6203, 6306, 6308, 8310, 8415 tipi pompalarda yüksek aşınma mukavemetine sahip cam elyaflı termo-plastik malzemelerden imal edilmektedir. 6310, 6415, 8525, 8535, 8545, 10650,10870 kademelerde GG20 döküm malzemeden imal edilmektedir.
ARA YATAK
Çok kademelilerde bulunan ara yatak GG20 döküm malzemeden olup, bronz yatak vasıtasıyla mili merkezlemeye yarar.
EMME KUTUSU
Pompa grubu ile motor arasında yer alır. Emiş ağzındaki süzgeç yabancı parçaların içeri girmesine engel olur.
KAPLİN
Paslanmaz çelik (416-420) malzemelerden mamul olup, pompa-motor bağlantısını sağlar.
Pistonlu pompalar, pistonun yarattığı basınçtan yararlanarak sıvılar üzerine basınç uygulayıp pompalanmasını sağlarlar. Pompa pistonunun boşalttığı hacmi büyütüp, küçültmesi ile basma işlemi gerçekleştirilmiş olur. Pistonun silindir hacmini boşaltması ile oluşan düşük basınç veya vakuma emme ventilinin açılması ile sıvı dolmaya başlar. Sıvının dolması pistonun emme periyodundaki ölü noktasına kadar devam eder. Pistonun geri dönüşünde küçülttüğü hacimde sıkışan sıvı etkisi ile açılan basma ventilinden akışkan basma tarafına doğru itilmeye başlar. Bu itme hareketi yine pistonun ölü noktasına kadar devam eder. Piston bu esnada tüm sürtünme ve karşı basınçları karşılar. Bundan sonra tekrar ikinci bir strok hareketi başlar.
STATOR
İç kısmı özel kalıplarda bastırılmış silisyumlu saclardan, dış kılıfı paslanmaz çelik(CR304) malzemeden imal edilmiştir. Bobinler Y izolasyon sınıfı korumalıdır.
ROTOR
Özel kalıplarda bastırılmış silisyumlu sacların içinden geçirilen bakır çubuklar ve bu çubukları iki taraftan kısa devre eden bakır halkalardan meydana gelmiştir. Rotor mili CRX20CR13 malzemeden yapılmıştır.
YATAKLAR
Radyal ve eksenel yataklar karbon malzemeden yapılmıştır. Rotor mil burçları krom kaplı malzemeden yapılmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder